ta tältet på biltaket i sommar – Nytt Åreföretag hyr ut och säljer taktält

Pressmeddelande från Taktältarna – 12.06.20

Nystartade Åreföretaget Taktältarna vill hjälpa semesterfirare att ta äventyret till en högre nivå i sommar. Som ett av de första företagen i Sverige erbjuder de uthyrning av taktält.

Ett taktält är ett tält som sitter uppe på biltaket (se länk till foton längre ner i detta mejl). Det passar till de allra flesta bilar och monteras på vanliga takräcken. Taltältet fälls ut och ihop på bara några minuter och gör det enkelt att komma ut på både stora och små äventyr. I och med att tältet sitter uppe på biltaket slipper man kyla från marken och obekväma stenar som trycker upp genom liggunderlaget. Täcken och kuddar kan lämnas kvar i det hopfällda tältet medan man kör.

– Att semestra med taktält är det perfekta sättet att upptäcka Sommarsverige på. Du väljer själv var du slår läger. Roligare och billigare än en husbil och bekvämare och enklare än ett vanligt tält, säger Elisabeth Standár, som driver Taktältarna.

Redan innan Corona-pandemin ökade svenskarnas intresse för att semestra på hemmaplan, i sommar lär det explodera. Under denna speciella sommar, fylld av reserestriktioner och social distansering, är taktält ett extra lämpligt semesterval som gör det enkelt att undvika trängsel och i stället söka sig till mer avskilda platser.

Passar allt från äventyrare till barnfamiljer och glamping-sugna

Just enkelheten gör att taktält passar allt från aspirerande friluftsentusiaster, barnfamiljer och glamping-sugna till mer vana äventyrare.

– Vårt mål är att få fler svenskar att upptäcka tjusningen i att ha tältet på biltaket. Vi hoppas att möjligheten att hyra ska göra att fler vågar testa, säger Elisabeth Standár.

Taktält dök upp för första gången redan på 1930-talet. De har sedan kommit att bli uppskattade på expeditioner och äventyr ibland annat Australien och Afrika. På senare år har de blivit allt mer populära bland annat i USA och Tyskland och börjar nu så smått dyka upp i Sverige. Elisabeth Standár som startat Taktältarna hoppas att taktält snart ska bli en betydligt vanligare syn även här. Hon köpte själv ett taktält för några år sedan och har sedan dess tillbringat många nätter på biltaket.

– Det är en oerhörd frihetskänsla att själv kunna bestämma vilken utsikt man vill ha från huvudkudden. Med ett taktält får du en episk naturupplevelse kombinerat med flexibiliteten som kommer med att resa med bil, säger Elisabeth Standár.

Om Taktältarna

Taktältarna hjälper svenskarna att ta äventyret och semestern till en högre nivå. Vi hyr ut och säljer taktält i Åre och online på www.taktaltarna.se. Taktältarna är grundat av entusiaster som vill ge fler möjligheten att upptäcka tjusningen i att resa och campa med tältet på biltaket.

Foton

Foton fria att använda kan hämtas här: https://www.dropbox.com/sh/cid5vc1ta3n1jmr/AADfBzEgD-m3vrogbB7Faj8Ja?dl=0

För mer information:

Elisabeth Standár, Taktältarna

E-post: elisabeth@taktaltarna.se

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Få exklusiva erbjudanden, inspiration och nyheter från oss levererade direkt till din inkorg genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Vi lovar att inte spamma!

Mejl:

info@taktaltarna.se